GreekRussian (CIS)
Προς Γαλάτας επιστολή 2 (Ἡ ἀποστολή του γίνεται ἀποδεκτὴ εἰς τὰ Ἱεροσόλυμα - Ἐπιπλήττεται ὁ Πέτρος - Ὁ τρόπος τῆς δικαιώσεως τοῦ ἀνθρώπου)

Ἡ ἀποστολή του γίνεται ἀποδεκτὴ εἰς τὰ Ἱεροσόλυμα

1 Κατόπιν, μετὰ ἀπὸ δέκα τέσσερα χρόνια, ἀνέβηκα πάλιν εἰς τὰ Ἱεροσόλυμα μὲ τὸν Βαρνάβαν καὶ ἐπῆρα μαζί μου καὶ τὸν Τίτον.

2 Ἀνέβηκα δὲ ἔπειτα ἀπὸ ἀποκάλυψιν καὶ ἀνέπτυξα εἰς αὐτούς, ἰδιαιτέρως δὲ εἰς τοὺς φημισμένους, τὸ εὐαγγέλιον, τὸ ὁποῖον κηρύττω εἰς τὰ ἔθνη, μήπως μάταια τρέχω ἢ ἔτρεξα.

3 Ἀλλ’ οὔτε καὶ ὁ Τίτος, ὁ ὁποῖος ἦτο μαζί μου, ἀναγκάσθηκε νὰ περιτμηθῇ, ἂν καὶ ἦτο ἐθνικός,

4 ἀκριβῶς ἕνεκα τῶν παρεισάκτων ψευταδέλφων, οἱ ὁποῖοι παρεισέφρυσαν διὰ νὰ ἐπιβουλευθοῦν τὴν ἐλευθερίαν μας, ποὺ ἔχομεν ὡς πιστοὶ τοῦ Χριστοῦ Ἰησοῦ, πρὸς τὸν σκοπὸν νὰ μᾶς ὑποδουλώσουν,

5 εἰς τοὺς ὁποίους οὐδὲ πρὸς στιγμὴν ἐδεχθήκαμε νὰ ὑποταχθοῦμε, διὰ νὰ παραμείνῃ σ’ ἐσᾶς ἡ ἀλήθεια τοῦ εὐαγγελίου.

6 Ἀπὸ δὲ τοὺς φημισμένους, – τί ἦσαν μιὰ φορὰ δὲν μὲ ἐνδιαφέρει, ὁ Θεὸς δὲν λαβαίνει ὑπ’ ὄψιν του τὸ πρόσωπον τοῦ ἀνθρώπου – εἰς ἐμὲ λοιπὸν οἱ φημισμένοι τίποτε δὲν μοῦ προσέθεσαν ἀλλὰ τοὐναντίον,

7 ὅταν εἶδαν ὅτι ἐγὼ ἤμουν ἐμπιστευμένος μὲ τὸ εὐαγγέλιον διὰ τοὺς ἀπεριτμήτους ὅπως ὁ Πέτρος διὰ τοὺς περιτμημένους,

8 – διότι ἐκεῖνος ὁ ὁποῖος ἐνήργησε εἰς τὸν Πέτρον, ὥστε νὰ γίνῃ ἀπόστολος τῶν περιτμημένων, ἐνήργησε καὶ εἰς ἐμὲ διὰ νὰ γίνω ἀπόστολος εἰς τὰ ἔθνη –

9 καὶ ὅταν αὐτοὶ ἀνεγνώρισαν τὴν χάριν, ποὺ μοῦ εἶχε δοθῆ, τότε ὁ Ἰάκωβος καὶ ὁ Κῆφας καὶ ὁ Ἰωάννης, οἱ ὁποῖοι ἐθεωροῦντο ὅτι εἶναι στύλοι, ἔδωκαν εἰς ἐμὲ καὶ εἰς τὸν Βαρνάβαν τὸ δεξί τους χέρι εἰς σημεῖον ἐπικοινωνίας καὶ συμφώνησαν νὰ εἴμεθα ἐμεῖς ἀπόστολοι εἰς τὸν ἐθνικὸν κόσμον, αὐτοὶ δὲ εἰς τοὺς περιτμημένους.

10 Ἐζήτησαν μόνον νὰ ἐνθυμούμεθα τοὺς πτωχοὺς καὶ αὐτὸ ἐφρόντισα νὰ τὸ κάνω.

Ἐπιπλήττεται ὁ Πέτρος

11 Ὅταν ὅμως ἦλθε ὁ Πέτρος εἰς τὴν Ἀντιόχειαν, τότε κατὰ πρόσωπον ἐναντιώθηκα εἰς αὐτόν, ἐπειδὴ ἦτο ἄξιος κατακρίσεως.

12 Διότι πρὶν ἔλθουν μερικοὶ ἀπὸ τὸν Ἰάκωβον, ἔτρωγε μαζὶ μὲ τοὺς ἐθνικούς, ὅταν ὅμως ἦλθαν, ἀπεσύρθη καὶ ἀπεχωρίζετο, διότι ἐφοβεῖτο ἐκείνους ποὺ προήρχοντο ἀπὸ τὴν περιτομήν.

13 Καὶ μαζὶ μὲ αὐτὸν ὑποκρίθηκαν καὶ ἄλλοι Ἰουδαῖοι Χριστιανοί, ὥστε καὶ ὁ Βαρνάβας συμπαρασύρθηκε εἰς τὴν ὑποκρισίαν τους.

14 Ἀλλ’ ὅταν εἶδα ὅτι δὲν βαδίζουν τὸν ὀρθὸν δρόμον σύμφωνα πρὸς τὴν ἀλήθειαν τοῦ εὐαγγελίου, εἶπα εἰς τὸν Πέτρον ἐνώπιον ὅλων, «Ἐὰν ἐσύ, ποὺ εἶσαι Ἰουδαῖος, ζῇς κατὰ τρόπον ἐθνικὸν καὶ ὄχι Ἰουδαϊκόν, πῶς ἀναγκάζεις τοὺς ἐθνικοὺς νὰ ζοῦν κατὰ τρόπον Ἰουδαϊκόν;».

Ὁ τρόπος τῆς δικαιώσεως τοῦ ἀνθρώπου

15 Ἐμεῖς εἴμεθα ἐκ γενετῆς Ἰουδαῖοι καὶ ὄχι ἁμαρτωλοὶ ἐθνικοί,

16 ἀλλ’ ἐπειδὴ γνωρίζομεν ὅτι ὁ ἄνθρωπος δὲν δικαιώνεται ἀπὸ τὰ ἔργα τοῦ νόμου ἀλλὰ διᾶ τῆς πίστεως εἰς τὸν Ἰησοῦν Χριστόν, ἐπιστέψαμε καὶ ἐμεῖς εἰς τὸν Χριστὸν Ἰησοῦν, διὰ νὰ δικαιωθοῦμε διὰ τῆς πίστεως εἰς τὸν Χριστὸν καὶ ὄχι ἀπὸ τὰ ἔργα τοῦ νόμου, διότι ἀπὸ τὰ ἔργα τοῦ νόμου κανεὶς ἄνθρωπος δὲν θὰ δικαιωθῇ.

17 Ἀλλ’ ἐὰν ἐμεῖς ποὺ ἐζητήσαμε νὰ δικαιωθοῦμε διὰ τοῦ Χριστοῦ, εὑρεθήκαμε καὶ ἐμεῖς ἁμαρτωλοί, ἆραγε ὁ Χριστὸς ἐξυπηρετεῖ τὴν ἁμαρτίαν; Μὴ γένοιτο!

18 Ἐὰν ὅμως οἰκοδομῶ πάλιν, ἐκεῖνα ποὺ ἐγκρέμισα, ἀποδεικνύω τὸν ἑαυτόν μου παραβάτην.

19 Διότι ἐγὼ διὰ τοῦ νόμου ἐπέθανα ὡς πρὸς τὸν νόμον, διὰ νὰ ζήσω ὡς πρὸς τὸν Θεόν. Ἔχω σταυρωθῆ μαζὶ μὲ τὸν Χριστόν.

20 Δὲν ζῶ πλέον ἐγώ, ἀλλὰ ζῆ μέσα μου ὁ Χριστός, τὴν ζωὴν δὲ τὴν ὁποίαν τώρα ζῶ εἰς τὸ σῶμα, τὴν ζῶ μὲ πίστιν εἰς τὸν Υἱὸν τοῦ Θεοῦ, ὁ ὁποῖος μὲ ἀγάπησε καὶ παρέδωκε τὸν ἑαυτόν του πρὸς χάριν μου.

21 Δὲν καταργῶ τὴν χάριν τοῦ Θεοῦ, διότι ἐὰν διὰ τοῦ νόμου δίδεται δικαίωσις, τότε ματαίως πέθανε ὁ Χριστός.

Το αρχαίο κείμενο

1 Ἔπειτα διὰ δεκατεσσάρων ἐτῶν πάλιν ἀνέβην εἰς Ἱεροσόλυμα μετὰ Βαρνάβα, συμπαραλαβὼν καὶ Τίτον·

2 ἀνέβην δὲ κατὰ ἀποκάλυψιν· καὶ ἀνεθέμην αὐτοῖς τὸ εὐαγγέλιον ὃ κηρύσσω ἐν τοῖς ἔθνεσι, κατ' ἰδίαν δὲ τοῖς δοκοῦσι, μήπως εἰς κενὸν τρέχω ἢ ἔδραμον.

3 Ἀλλ' οὐδὲ Τίτος ὁ σὺν ἐμοί, Ἕλλην ὤν, ἠναγκάσθη περιτμηθῆναι,

4 διὰ δὲ τοὺς παρεισάκτους ψευδαδέλφους, οἵτινες παρεισῆλθον κατασκοπῆσαι τὴν ἐλευθερίαν ἡμῶν ἣν ἔχομεν ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ, ἵνα ἡμᾶς καταδουλώσωνται·

5 οἷς οὐδὲ πρὸς ὥραν εἴξαμεν τῇ ὑποταγῇ, ἵνα ἡ ἀλήθεια τοῦ εὐαγγελίου διαμείνῃ πρὸς ὑμᾶς.

6 ἀπὸ δὲ τῶν δοκούντων εἶναί τι, ὁποῖοί ποτε ἦσαν οὐδέν μοι διαφέρει· πρόσωπον Θεὸς ἀνθρώπου οὐ λαμβάνει· ἐμοὶ γὰρ οἱ δοκοῦντες οὐδὲν προσανέθεντο,

7 ἀλλὰ τοὐναντίον ἰδόντες ὅτι πεπίστευμαι τὸ εὐαγγέλιον τῆς ἀκροβυστίας καθὼς Πέτρος τῆς περιτομῆς·

8 ὁ γὰρ ἐνεργήσας Πέτρῳ εἰς ἀποστολὴν τῆς περιτομῆς ἐνήργησε καὶ ἐμοὶ εἰς τὰ ἔθνη·

9 καὶ γνόντες τὴν χάριν τὴν δοθεῖσάν μοι, Ἰάκωβος καὶ Κηφᾶς καὶ Ἰωάννης, οἱ δοκοῦντες στῦλοι εἶναι, δεξιὰς ἔδωκαν ἐμοὶ καὶ Βαρνάβᾳ κοινωνίας, ἵνα ἡμεῖς εἰς τὰ ἔθνη, αὐτοὶ δὲ εἰς τὴν περιτομήν·

10 μόνον τῶν πτωχῶν ἵνα μνημονεύωμεν, ὃ καὶ ἐσπούδασα αὐτὸ τοῦτο ποιῆσαι.

11 Ὅτε δὲ ἦλθε Πέτρος εἰς Ἀντιόχειαν, κατὰ πρόσωπον αὐτῷ ἀντέστην, ὅτι κατεγνωσμένος ἦν.

12 πρὸ τοῦ γὰρ ἐλθεῖν τινας ἀπὸ Ἰακώβου μετὰ τῶν ἐθνῶν συνήσθιεν· ὅτε δὲ ἦλθον, ὑπέστελλε καὶ ἀφώριζεν ἑαυτόν, φοβούμενος τοὺς ἐκ περιτομῆς.

13 καὶ συνυπεκρίθησαν αὐτῷ καὶ οἱ λοιποὶ Ἰουδαῖοι, ὥστε καὶ Βαρνάβας συναπήχθη αὐτῶν τῇ ὑποκρίσει.

14 ἀλλ' ὅτε εἶδον ὅτι οὐκ ὀρθοποδοῦσι πρὸς τὴν ἀλήθειαν τοῦ εὐαγγελίου, εἶπον τῷ Πέτρῳ ἔμπροσθεν πάντων· εἰ σὺ Ἰουδαῖος ὑπάρχων ἐθνικῶς ζῇς καὶ οὐκ ἰουδαϊκῶς, τί τὰ ἔθνη ἀναγκάζεις ἰουδαΐζειν;

15 Ἡμεῖς φύσει Ἰουδαῖοι καὶ οὐκ ἐξ ἐθνῶν ἁμαρτωλοί,

16 εἰδότες δὲ ὅτι οὐ δικαιοῦται ἄνθρωπος ἐξ ἔργων νόμου ἐὰν μὴ διὰ πίστεως Ἰησοῦ Χριστοῦ, καὶ ἡμεῖς εἰς Χριστὸν Ἰησοῦν ἐπιστεύσαμεν, ἵνα δικαιωθῶμεν ἐκ πίστεως Χριστοῦ καὶ οὐκ ἐξ ἔργων νόμου, διότι οὐ δικαιωθήσεται ἐξ ἔργων νόμου πᾶσα σάρξ.

17 Εἰ δὲ ζητοῦντες δικαιωθῆναι ἐν Χριστῷ εὑρέθημεν καὶ αὐτοὶ ἁμαρτωλοί, ἆρα Χριστὸς ἁμαρτίας διάκονος; μὴ γένοιτο.

18 εἰ γὰρ ἃ κατέλυσα ταῦτα πάλιν οἰκοδομῶ, παραβάτην ἐμαυτὸν συνίστημι.

19 ἐγὼ γὰρ διὰ νόμου νόμῳ ἀπέθανον, ἵνα Θεῷ ζήσω.

20 Χριστῷ συνεσταύρωμαι· ζῶ δὲ οὐκέτι ἐγώ, ζῇ δὲ ἐν ἐμοὶ Χριστός· ὃ δὲ νῦν ζῶ ἐν σαρκί, ἐν πίστει ζῶ τῇ τοῦ υἱοῦ τοῦ Θεοῦ τοῦ ἀγαπήσαντός με καὶ παραδόντος ἑαυτὸν ὑπὲρ ἐμοῦ.

21 Οὐκ ἀθετῶ τὴν χάριν τοῦ Θεοῦ· εἰ γὰρ διὰ νόμου δικαιοσύνη, ἄρα Χριστὸς δωρεὰν ἀπέθανεν.

Προς Γαλάτας επιστολή 3 (Ἡ πίστις καὶ ὄχι ὁ νόμος εἶναι ἡ βάσις τῆς ἀποδοχῆς τοῦ ἀνθρώπου ἀπὸ τὸν Θεόν - Ὁ σκοπὸς τοῦ νόμου - Τὸ ἀποτέλεσμα τῆς πίστεως)

Για εβδομαδιαία ενημέρωση με τα κυριότερα θέματα:

Αγία Γραφή

Καινή Διαθήκη
Πότε πιστεύετε ότι θα εμφανιστεί ο αντίχριστος;
 
Το αφιέρωμα του CBS για το Άγιον Όρος (μέ ἑλληνικούς ὑπότιτλους).
Κύριος Ιησούς Χριστός

Το αμερικανικό τηλεοπτικό δίκτυο CBS την Κυριακή του Πάσχα 24 Απριλίου, στην εκπομπή “60 Minutes”, είχε ειδικό αφιέρωμα στο Άγιο Όρος.
Το πρόγραμμα, που χαρακτηρίζεται πρωτοποριακό, συμπεριλαμβάνει σκηνές από τη λατρεία, την καθημερινότητα των μοναχών βασικά στη Σιμωνόπετρα και συνεντεύξεις πολλών μοναχών, ελλήνων και ξένων.
Το αμερικάνικο κανάλι πήγε στη Σιμωνόπετρα μετά από πρόσκληση του Γέροντα Ελισσαίου. Το αποτέλεσμα τέλειο. Μακάρι και τα ελληνικά μ.μ.ε. να προσέγγιζαν το μοναχισμό και ειδικά το Άγιον Όρος με τον ίδιο άψογο τρόπο.



ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 29 Απριλίου 2011
Τριάντα ολόκληρα χρόνια είχε να δοθεί άδεια σε ξένο τηλεοπτικό συνεργείο να κινηματογραφήσει τη ζωή των μοναχών του Aγίου Όρους. Και ενδεχομένως θα περνούσαν άλλα τόσα εάν οι παραγωγοί της περίφημης εκπομπής 60 Μinutes του CBS τα έβαζαν κάτω στο μεγαλοπρεπές «όχι» που εισέπραξαν από την Ιερά Επιστασία στην πρώτη τους κρούση για τη σχετική άδεια πριν από δύο χρόνια. Φυσικά, η εκπομπή, όχι απλώς γυρίστηκε κανονικά, αλλά υπήρξε και μία από τις πιο επιτυχημένες στην ιστορία των «60 Λεπτών». Μεταδόθηκε ανήμερα την Κυριακή του Πάσχα στις ΗΠΑ, συγκεντρώνοντας το ενδιαφέρον 10,3 εκατ. θεατών, 24% περισσοτέρων απ’ όσους την είχαν παρακολουθήσει την αντίστοιχη Κυριακή πέρυσι (κι αυτό χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τα views στο σάιτ!).
«Μπείτε στη σειρά, ακόμα και το BBC περιμένει 40 χρόνια να πατήσει πόδι εδώ», ήταν μέσες – άκρες η απάντηση της Ιεράς Κοινότητας στο επίμονο αίτημα του CBS για άδεια γυρισμάτων στο Άγιον Όρος. Πριν από λίγους μήνες, όμως, η διάσημη εκπομπή εξασφάλισε την άδεια από τρεις μονές-κλειδιά, Σίμωνος Πέτρας, Βατοπεδίου και Σταυρονικήτα, στα όρια των οποίων πραγματοποιήθηκαν τα γυρίσματα. Ο Μπομπ Σάιμον, ανταποκριτής του CBS και κεντρικός παρουσιαστής της εκπομπής, έχει δηλώσει ότι η άδεια δόθηκε λόγω της περιβόητης συνέντευξής του με τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο, πριν από έναν χρόνο, ωστόσο, όσοι γνωρίζουν πρόσωπα και πράγματα στο Άγιον Όρος πιστεύουν ότι τα κριτήρια είναι πολύ πιο αυθαίρετα. Ο ηγούμενος της Μονής Σίμωνος Πέτρας π. Ελισσαίος, πάντως, δήλωσε στην κάμερα του 60 Minutes ότι ήταν η επιμονή τους που τους άνοιξε τελικά την πόρτα. (Και, όπως αναφέρεται και στο ρεπορτάζ, καμία στιγμή δεν τους άφησε να ξεχάσουν τι ξεχωριστή τιμή ήταν αυτό).
Σε κάθε περίπτωση, ακόμα δεν μπορούν να πιστέψουν οι συντελεστές της εκπομπής τα όσα είδαν και έζησαν τις 10 εκείνες ημέρες του περασμένου Νοεμβρίου στον Άθω. Την ομάδα αποτελούσαν δύο παραγωγοί, ο διάσημος Χάρι Ράντκλιφ, φίλος της χώρας μας, ο οποίος και είχε επισκεφθεί το Αγιον Όρος και στο παρελθόν, και ο ελληνικής καταγωγής Μάικλ Καρζής, ο Μπομπ Σάιμον, δύο οπερατέρ κι ένας ηχολήπτης, ενώ μαζί τους ταξίδεψε και ο δημοσιογράφος Αγγελος Πετρόπουλος.
«Το Αγιον Ορος είναι εντυπωσιακό σε τόσο πολλά επίπεδα που είναι σχεδόν αδύνατον να ξεχωρίσεις κάποιο», λέει στην «Κ» ο παραγωγός Μάικλ Καρζής, ο οποίος μαζί με τον Ράντκλιφ είχε ταξιδέψει και τον περασμένο Μάιο εκεί για την προεργασία της εκπομπής. «Κατ’ αρχάς, η φυσική ομορφιά του τόπου κόβει την ανάσα και συντονίζεται με την πιο υπέροχη αρχιτεκτονική που φτάνει πίσω στον 10ο αιώνα. Είναι όμως και η πίστη και η αφοσίωση στην προσευχή, ο μοναστικός τρόπος ζωής σε αυτές τις Μονές. Είναι πολύ εντυπωσιακά. Το Άγιον Όρος είναι κάτι σαν την υψικάμινο της προσευχής για την Ορθόδοξη πίστη».
Το συνεργείο, πάντως, δεν πέρασε… απαρατήρητο στην Ιερή Κοινότητα. Ο εξοπλισμός ήταν τέτοιος που η μετακίνηση από τον έναν τόπο γυρισμάτων στον άλλο ήταν κάθε φορά ένας μικρός άθλος. Παρότι διστακτικοί οι μοναχοί να μιλήσουν για τη ζωή τους στο Άγιον Όρος, οι δημοσιογράφοι εξασφάλισαν εντυπωσιακές μαρτυρίες για το παρόν αλλά και το παρελθόν του Aγίου Ορούς, όπως για παράδειγμα το γεγονός ότι κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, όταν οι Ναζί εισέβαλαν στην Ελλάδα, η μοναστική πολιτεία περιήλθε υπό την «προστασία» του Χίτλερ (την εκπομπή μπορείτε να παρακολουθήσετε στην ιστοσελίδα της εκπομπής http://blo.gr/5fu).
Αξίζει να αναφερθεί πάντως ότι η εκπομπή δεν έκανε καμία αναφορά στην υπόθεση της Μονής Βατοπεδίου. «Πράγματι», αναφέρει ο κ. Καρζής. «Συζητήσαμε το εάν θα έπρεπε να περιλάβουμε στο ρεπορτάζ το θέμα, αλλά η δουλειά μας ήταν να καταγράψουμε το πορτρέτο του μοναχισμού και του τρόπου ζωής στο Αγιον Όρος που για περισσότερα από 1.000 χρόνια και έτσι αποφασίσαμε να μην αναφερθούμε σε αυτό».
Θα ξαναγύριζε άραγε ο ίδιος; «Είμαι ήδη προσκεκλημένος. Θα επέστρεφα σίγουρα στο Άγιον Όρος».
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_1_29/04/2011_44035
http://agathan.wordpress.com/2011/05/13/%CF%80%CF%81%CE%AD%CF%80%CE%B5%CE%B9-%CE%BD%CE%B1-%CF%84%CE%BF-%CE%B4%CE%B5%CE%AF%CF%84%CE%B5-%CF%8C%CE%BB%CE%BF%CE%B9-%CE%BF%CF%80%CF%89%CF%83%CE%B4%CE%AE%CF%80%CE%BF%CF%84%CE%B5-%CF%84%CE%BF-%CE%B1/#more-1981

Περισσότερα...