GreekRussian (CIS)
Επιστολές Πάυλου - Α' Προς Κορινθίους (Κεφαλαιον 13)
There are no translations available.

Τὸ μεγαλύτερο χάρισμα εἶναι ἡ ἀγάπη

1 Ἐὰν μιλῶ τὰς γλώσσας τῶν ἀνθρώπων καὶ τῶν ἀγγέλων, ἀλλὰ δὲν ἔχω ἀγάπην, ἔγινα χαλκὸς ποὺ δίνει ἤχους ἢ κύμβαλον ποὺ βγάζει κρότους.

2 Καὶ ἐὰν ἔχω χάρισμα προφητείας καὶ γνωρίζω ὅλα τὰ μυστήρια καὶ ὅλην τὴν γνῶσιν, καὶ ἐὰν ἔχω ὅλην τὴν πίστιν, ὥστε νὰ μεταθέτω βουνά, ἀλλὰ δὲν ἔχω ἀγάπην, δὲν εἶμαι τίποτε.

3 Καὶ ἐὰν μοιράσω σὲ ἐλεημοσύνες ὅλην μου τὴν περιουσίαν, καὶ ἐὰν παραδώσω τὸ σῶμά μου διὰ νὰ καῇ, ἀλλὰ δὲν ἔχω ἀγάπην, καμμίαν ὠφέλειαν δὲν ἔχω.

4 Ἡ ἀγάπη εἶναι μακρόθυμη, εἶναι γεμάτη ἀπὸ εὐμένειαν, ἡ ἀγάπη δὲν εἶναι ζηλότυπη, ἡ ἀγάπη δὲν καυχᾶται, δὲν εἶναι ὑπερήφανη,

5 δὲν κάνει ἀσχήμιες, δὲν ζητεῖ τὸ συμφέρον της, δὲν ἐρεθίζεται, δὲν λογαριάζει τὸ κακόν,

6 δὲν χαίρει διὰ τὸ κακόν, ἀλλὰ συγχαίρει εἰς τὴν ἀλήθειαν,

7 ὅλα τὰ ἀνέχεται, ὅλα τὰ πιστεύει, ἐλπίζει γιὰ τὸ κάθε τι, ὑπομένει τὸ κάθε τι.

8 Ἡ ἀγάπη ποτὲ δὲν θὰ παύσῃ νὰ ὑπάρχῃ. Ἐὰν εἶναι προφητεῖαι, θὰ καταργηθοῦν· ἐὰν εἶναι γλῶσσαι, θὰ παύσουν· ἐὰν εἶναι γνῶσις, θὰ καταργηθῇ.

9 Διότι μερικὴν γνῶσιν ἔχομεν καὶ μερικὴν προφητείαν.

10 Ἀλλ’ ὅταν ἔλθῃ τὸ τέλειον, τότε τὸ μερικὸν θὰ καταργηθῇ.

11 Ὅταν ἤμουν νήπιον, ἐμιλοῦσα σὰν νήπιον, ἐσκεπτόμουν σὰν νήπιον, ἐσυλλογιζόμουν σὰν νήπιον. Ὅταν ἔγινα ἄνδρας, κατήργησα τοὺς νηπιακοὺς τρόπους.

12 Τώρα βλέπομεν σὰν σὲ καθρέφτη ἀμυδρῶς, τότε ὅμως θὰ βλέπωμεν πρόσωπον πρὸς πρόσωπον. Τώρα γνωρίζω μερικῶς, ἀλλὰ τότε θὰ ἔχω πλήρη γνῶσιν, ὅπως εἶναι καὶ ἡ γνῶσις τοῦ Θεοῦ δι’ ἐμέ.

13 Ὥστε αὐτὰ τὰ τρία μένουν: πίστις, ἐλπίς, ἀγάπη· μεγαλύτερη ὅμως ἀπὸ αὐτὰ εἶναι ἡ ἀγάπη.

Το αρχαίο κείμενο

1 Ἐὰν ταῖς γλώσσαις τῶν ἀνθρώπων λαλῶ καὶ τῶν ἀγγέλων, ἀγάπην δὲ μὴ ἔχω, γέγονα χαλκὸς ἠχῶν ἢ κύμβαλον ἀλαλάζον.

2 Καὶ ἐὰν ἔχω προφητείαν καὶ εἰδῶ τὰ μυστήρια πάντα καὶ πᾶσαν τὴν γνῶσιν, καὶ ἐὰν ἔχω πᾶσαν τὴν πίστιν, ὥστε ὄρη μεθιστάνειν, ἀγάπην δὲ μὴ ἔχω, οὐδέν εἰμι.

3 Καὶ ἐὰν ψωμίσω πάντα τὰ ὑπάρχοντά μου, καὶ ἐὰν παραδῶ τὸ σῶμά μου ἵνα καυθήσωμαι, ἀγάπην δὲ μὴ ἔχω, οὐδὲν ὠφελοῦμαι.

4 Ἡ ἀγάπη μακροθυμεῖ, χρηστεύεται, ἡ ἀγάπη οὐ ζηλοῖ, ἡ ἀγάπη οὐ περπερεύεται, οὐ φυσιοῦται,

5 οὐκ ἀσχημονεῖ, οὐ ζητεῖ τὰ ἑαυτῆς, οὐ παροξύνεται, οὐ λογίζεται τὸ κακόν,

6 οὐ χαίρει ἐπὶ τῇ ἀδικίᾳ, συγχαίρει δὲ τῇ ἀληθείᾳ·

7 πάντα στέγει, πάντα πιστεύει, πάντα ἐλπίζει, πάντα ὑπομένει.

8 Ἡ ἀγάπη οὐδέποτε ἐκπίπτει. εἴτε δὲ προφητεῖαι, καταργηθήσονται· εἴτε γλῶσσαι, παύσονται· εἴτε γνῶσις, καταργηθήσεται.

9 Ἐκ μέρους δὲ γινώσκομεν καὶ ἐκ μέρους προφητεύομεν·

10 ὅταν δὲ ἔλθῃ τὸ τέλειον, τότε τὸ ἐκ μέρους καταργηθήσεται.

11 Ὅτε ἤμην νήπιος, ὡς νήπιος ἐλάλουν, ὡς νήπιος ἐφρόνουν, ὡς νήπιος ἐλογιζόμην· ὅτε δὲ γέγονα ἀνήρ, κατήργηκα τὰ τοῦ νηπίου.

12 Βλέπομεν γὰρ ἄρτι δι᾿ ἐσόπτρου ἐν αἰνίγματι, τότε δὲ πρόσωπον πρὸς πρόσωπον· ἄρτι γινώσκω ἐκ μέρους, τότε δὲ ἐπιγνώσομαι καθὼς καὶ ἐπεγνώσθην.

13 Νυνὶ δὲ μένει πίστις, ἐλπίς, ἀγάπη, τὰ τρία ταῦτα· μείζων δὲ τούτων ἡ ἀγάπη.

Подписаться на еженедельные новости:

Αγία Γραφή

Καινή Διαθήκη
Τετάρτη
22
Δεκεμβρίου
Ανατ.: 07.50
Δύση: 17.01
Σελήνη
16 ημερών
Αναστασίας της φαρμακολυτρίας, Χρυσογόνου και Θεοδότης των μαρτ.
1867
Ο οπλαρχηγός Γογονής εξοντώνει την οπισθοφυλακή του Χουσεΐν Αβνή πασά, κοντά στον Φρε Χανίων.
1940
Ο Ελληνικός Στρατός εισέρχεται απελευθερωτής στη Χειμάρρα της Β. Ηπείρου.
Το υποβρύχιο "Παπανικολής" βυθίζει το ιταλικό πετρελαιοφόρο "Αντουανέτα", έξω από τον Αυλώνα.
Πότε πιστεύετε ότι θα εμφανιστεί ο αντίχριστος;
 
Προκλήσεις σχεδιάζει ο Ερντογάν
Ειδήσεις
There are no translations available.

Το Φετιγιέ Τζαμί (Τζαμί της νίκης) κοντά στη Ρωμαϊκή Αγορά στην Αθήνα.

Σαν ένα ακόμη βήμα στην επιχείρηση επιβολής μειονοτικού ζητήματος στις διμερείς σχέσεις αλλά και προβολής διεθνώς του «βελτιωμένου κλίματος» στις ελληνοτουρκικές σχέσεις σχεδιάζει την έλευσή του στην Αθήνα ο Τούρκος πρωθυπουργός Τ. Ερντογάν.

Η Αθήνα με διάβημα διαμαρτυρίας για τη δραστηριότητα του προξένου στην Κομοτηνή, έστειλε το μήνυμα ότι δεν επιθυμεί κινήσεις που θα μπορούσαν να θεωρηθούν ως παρέμβαση του Ερντογάν στα εσωτερικά μας.

Η επίσκεψη του Τούρκου πρωθυπουργού γίνεται μετά από πρόσκληση του Γ. Παπανδρέου για να συμμετάσχει στο Συνέδριο για την κλιματική αλλαγή στην Ανατολική Μεσόγειο που πραγματοποιείται στον Αστέρα της Βουλιαγμένης την Παρασκευή, αλλά θα περιλαμβάνει και διμερή συνάντηση με τον Γ. Παπανδρέου, καθώς και «ανεπίσημο» πρόγραμμα το οποίο βάσει των σχεδιασμών της τουρκικής πλευράς θα δημιουργήσει «πονοκεφάλους» στην Αθήνα.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο κ. Ερντογάν έχει εκφράσει την επιθυμία στη διάρκεια της παραμονής του στην Αθήνα να επισκεφθεί το Φετιγιέ Τζαμί κοντά στη Ρωμαϊκή Αγορά, την αποκατάσταση του οποίου είχε ζητήσει από τον Γ. Παπανδρέου την περασμένη άνοιξη. Το Φετιγιέ Τζαμί ή «Τζαμί της νίκης» χτίστηκε από τον Μωάμεθ τον Πορθητή όταν έφθασε στην Αθήνα το 1458 σαν μνημείο υπενθύμισης της Αλωσης της Πόλης το 1453.

Το σχέδιο
Ο κ. Ερντογάν, εκφραστής της νεοοθωμανικής αντίληψης που κυριαρχεί στην Τουρκία, επιθυμεί για λόγους όχι μόνο συμβολικούς να εμφανίσει ως αποτέλεσμα της δικής του πίεσης την αποκατάσταση του μνημείου και συγχρόνως να επιχειρήσει να εκθέσει την Ελλάδα για την υποτιθέμενη έλλειψη σεβασμού στη θρησκευτική ελευθερία. Δεν είναι τυχαίο ότι ο κ. Ερντογάν συνδέει την αποκατάσταση του παλιού τζαμιού με την απουσία συγκεκριμένου επίσημου χώρου λατρείας για τους μουσουλμάνους που ζουν στην Αθήνα, θέλοντας έτσι να νομιμοποιήσει το αίτημα για ανέγερση μεγάλου τζαμιού στο κέντρο της πρωτεύουσας.

Παράλληλα ο κ. Ερντογάν εμφανίζεται ως ο προστάτης όλων των μουσουλμάνων που ζουν στη χώρα μας, παρά το γεγονός ότι οι περισσότεροι ανήκουν σε άλλο «δόγμα». Την άνοιξη, όμως, ο Τούρκος πρωθυπουργός είχε αφήσει να εννοηθεί ότι συνδέει το Φετιγιέ Τζαμί με την επαναλειτουργία της Σχολής της Χάλκης.

Με το βλέμμα στην ΕΕ
Φτιάχνουν κλίμα «θετικών εξελίξεων»
Σε ό,τι αφορά το σκέλος των διμερών συνομιλιών των δύο πρωθυπουργών, που θα συνοδεύονται και από τους υπουργούς Εξωτερικών Δ. Δρούτσα και Α. Νταβουτογλου,θα καλυφθεί όλο το φάσμα των διμερών σχέσεων, αλλά και η ανάληψη κοινών δράσεων σε διάφορους τομείς.

Η τουρκική πλευρά, πάντως, επιδιώκει να δώσει την εντύπωση ότι όλα βαίνουν καλώς στις ελληνοτουρκικές σχέσεις και ότι υπάρχουν «θετικές εξελίξεις», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά η ανακοίνωση που εκδόθηκε από το Γραφείο του κ. Ερντογάν.

Πέραν των δηλώσεων προθέσεων για κινήσεις καλής θέλησης (casus belli,εξοπλισμοί κλπ.) και ορισμένες κινήσεις είτε συμβολικές (όπως η λειτουργία τον Δεκαπενταύγουστο στην Παναγία Σουμελά) είτε υποχρεωτικές(η εφαρμογή της απόφασης του ΕΔΑΔ για επιστροφή του Ορφανοτροφείου της Πριγκίπου στο Οικουμενικό Πατριαρχείο), δεν υπάρχει κάποια ουσιαστική εξέλιξη στις ελληνοτουρκικές σχέσεις.

Το κλίμα όμως που δημιουργείται είναι ιδιαίτερα ευνοϊκό για την Τουρκία εν όψει της έκθεσης της Κομισιόν και της επαναξιολόγησης της ευρωπαϊκής πορείας της τον ερχόμενο Δεκέμβριο. Συγχρόνως υποβαθμίζει, με την ανοχή της Αθήνας, τη σημασία της απειλής που υπάρχει εναντίον της εδαφικής ακεραιότητας της χώρας μας με την υπερπροβολή των (δυνητικών) κοινών, οικονομικών ή εμπορικών συμφερόντων.

Θέλουν «παρέμβαση» στις δημοτικές
Ιδιαίτερα προβληματικό όμως αναδεικνύεται το σκέλος εκείνο του «ιδιωτικού» προγράμματος του κ. Ερντογάν που αφορά τις επαφές του με στελέχη της μειονότητας.

Λίγες μόνον ημέρες πριν από τις αυτοδιοικητικές εκλογές, οι πέριξ του προξενείου κινούμενοι μειονοτικοί παράγοντες επιδιώκουν να έχουν συνάντηση με τον Τούρκο πρωθυπουργό, θεωρώντας ότι κάτι τέτοιο θα τους προσέφερε σημαντικό εκλογικό όφελος. Η Αθήνα διακριτικά και δια της πλαγίας οδού (με το διάβημα διαμαρτυρίας για τη δραστηριότητα του Τούρκου γενικού προξένου στην Κομοτηνή Μ. Σαρνίτς) έστειλε το μήνυμα ότι δεν επιθυμεί τέτοιες κινήσεις που θα μπορούσαν να παρερμηνευθούν και να θεωρηθούν ως παρέμβαση του Τούρκου πρωθυπουργού στις εσωτερικές πολιτικές εξελίξεις.

Πολύ περισσότερο μάλιστα όταν σε Ξάνθη και Κομοτηνή κατέρχονται «ανεξάρτητοι» μειονοτικοί συνδυασμοί και στον δεύτερο γύρο τόσο σε επίπεδο περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης όσο και σε επίπεδο δήμων θα είναι καθοριστική η στάση της μειονότητας για το εάν ο χάρτης θα βαφτεί μπλε ή πράσινος.

Ακόμη κι αν επιλεγεί τελικά να συναντηθούν με τον κ. Ερντογάν οι δύο βουλευτές και ο ψευδομουφτής, και πάλι δημιουργείται πρόβλημα καθώς τουλάχιστον οι δύο εξ αυτών (σ.σ. γιατί ο βουλευτής Κομοτηνής κ. Α. Χατζηοσμάν έχει κρατήσει πιο αποστασιοποιημένη στάση) είναι ενεργά εμπλεκόμενοι στα «ανεξάρτητα» ψηφοδέλτια.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο βουλευτής Ξάνθης Τσετίν Ματαντζί έχει πρωτοστατήσει στη συγκρότηση του «ανεξάρτητου» ψηφοδελτίου για τον Δήμο Ξάνθης (και ασχέτως εάν πληγεί και το αντίπαλο γαλάζιο ψηφοδέλτιο), στο ΠΑΣΟΚ υπάρχει βαρύ κλίμα τόσο γιατί ο κ. Ματαντζί απροκάλυπτα στέκεται δίπλα στα ακραία στελέχη της μειονότητας αλλά και γιατί όλο και περισσότερο αυτονομείται.

Ο ίδιος ο κ. Ματαντζί είχε προκαλέσει προ μερικών εβδομάδων την έντονη και οργισμένη αντίδραση της υπουργού Παιδείας Α. Διαμαντοπούλου όταν σε σύσκεψη που έγινε για τη μειονοτική εκπαίδευση ο μειονοτικός βουλευτής του ΠΑΣΟΚ είχε παρατηρήσει ότι, σε αντιδιαστολή με την κυβέρνηση, «μόνον όταν ζητούν κάτι από τον κ. Ερντογάν γίνεται αμέσως...».

ΝΙΚΟΣ ΜΕΛΕΤΗΣ