GreekRussian (CIS)
Επιστολές Πάυλου - Α' Προς Κορινθίους (Κεφαλαιον 13)

Τὸ μεγαλύτερο χάρισμα εἶναι ἡ ἀγάπη

1 Ἐὰν μιλῶ τὰς γλώσσας τῶν ἀνθρώπων καὶ τῶν ἀγγέλων, ἀλλὰ δὲν ἔχω ἀγάπην, ἔγινα χαλκὸς ποὺ δίνει ἤχους ἢ κύμβαλον ποὺ βγάζει κρότους.

2 Καὶ ἐὰν ἔχω χάρισμα προφητείας καὶ γνωρίζω ὅλα τὰ μυστήρια καὶ ὅλην τὴν γνῶσιν, καὶ ἐὰν ἔχω ὅλην τὴν πίστιν, ὥστε νὰ μεταθέτω βουνά, ἀλλὰ δὲν ἔχω ἀγάπην, δὲν εἶμαι τίποτε.

3 Καὶ ἐὰν μοιράσω σὲ ἐλεημοσύνες ὅλην μου τὴν περιουσίαν, καὶ ἐὰν παραδώσω τὸ σῶμά μου διὰ νὰ καῇ, ἀλλὰ δὲν ἔχω ἀγάπην, καμμίαν ὠφέλειαν δὲν ἔχω.

4 Ἡ ἀγάπη εἶναι μακρόθυμη, εἶναι γεμάτη ἀπὸ εὐμένειαν, ἡ ἀγάπη δὲν εἶναι ζηλότυπη, ἡ ἀγάπη δὲν καυχᾶται, δὲν εἶναι ὑπερήφανη,

5 δὲν κάνει ἀσχήμιες, δὲν ζητεῖ τὸ συμφέρον της, δὲν ἐρεθίζεται, δὲν λογαριάζει τὸ κακόν,

6 δὲν χαίρει διὰ τὸ κακόν, ἀλλὰ συγχαίρει εἰς τὴν ἀλήθειαν,

7 ὅλα τὰ ἀνέχεται, ὅλα τὰ πιστεύει, ἐλπίζει γιὰ τὸ κάθε τι, ὑπομένει τὸ κάθε τι.

8 Ἡ ἀγάπη ποτὲ δὲν θὰ παύσῃ νὰ ὑπάρχῃ. Ἐὰν εἶναι προφητεῖαι, θὰ καταργηθοῦν· ἐὰν εἶναι γλῶσσαι, θὰ παύσουν· ἐὰν εἶναι γνῶσις, θὰ καταργηθῇ.

9 Διότι μερικὴν γνῶσιν ἔχομεν καὶ μερικὴν προφητείαν.

10 Ἀλλ’ ὅταν ἔλθῃ τὸ τέλειον, τότε τὸ μερικὸν θὰ καταργηθῇ.

11 Ὅταν ἤμουν νήπιον, ἐμιλοῦσα σὰν νήπιον, ἐσκεπτόμουν σὰν νήπιον, ἐσυλλογιζόμουν σὰν νήπιον. Ὅταν ἔγινα ἄνδρας, κατήργησα τοὺς νηπιακοὺς τρόπους.

12 Τώρα βλέπομεν σὰν σὲ καθρέφτη ἀμυδρῶς, τότε ὅμως θὰ βλέπωμεν πρόσωπον πρὸς πρόσωπον. Τώρα γνωρίζω μερικῶς, ἀλλὰ τότε θὰ ἔχω πλήρη γνῶσιν, ὅπως εἶναι καὶ ἡ γνῶσις τοῦ Θεοῦ δι’ ἐμέ.

13 Ὥστε αὐτὰ τὰ τρία μένουν: πίστις, ἐλπίς, ἀγάπη· μεγαλύτερη ὅμως ἀπὸ αὐτὰ εἶναι ἡ ἀγάπη.

Το αρχαίο κείμενο

1 Ἐὰν ταῖς γλώσσαις τῶν ἀνθρώπων λαλῶ καὶ τῶν ἀγγέλων, ἀγάπην δὲ μὴ ἔχω, γέγονα χαλκὸς ἠχῶν ἢ κύμβαλον ἀλαλάζον.

2 Καὶ ἐὰν ἔχω προφητείαν καὶ εἰδῶ τὰ μυστήρια πάντα καὶ πᾶσαν τὴν γνῶσιν, καὶ ἐὰν ἔχω πᾶσαν τὴν πίστιν, ὥστε ὄρη μεθιστάνειν, ἀγάπην δὲ μὴ ἔχω, οὐδέν εἰμι.

3 Καὶ ἐὰν ψωμίσω πάντα τὰ ὑπάρχοντά μου, καὶ ἐὰν παραδῶ τὸ σῶμά μου ἵνα καυθήσωμαι, ἀγάπην δὲ μὴ ἔχω, οὐδὲν ὠφελοῦμαι.

4 Ἡ ἀγάπη μακροθυμεῖ, χρηστεύεται, ἡ ἀγάπη οὐ ζηλοῖ, ἡ ἀγάπη οὐ περπερεύεται, οὐ φυσιοῦται,

5 οὐκ ἀσχημονεῖ, οὐ ζητεῖ τὰ ἑαυτῆς, οὐ παροξύνεται, οὐ λογίζεται τὸ κακόν,

6 οὐ χαίρει ἐπὶ τῇ ἀδικίᾳ, συγχαίρει δὲ τῇ ἀληθείᾳ·

7 πάντα στέγει, πάντα πιστεύει, πάντα ἐλπίζει, πάντα ὑπομένει.

8 Ἡ ἀγάπη οὐδέποτε ἐκπίπτει. εἴτε δὲ προφητεῖαι, καταργηθήσονται· εἴτε γλῶσσαι, παύσονται· εἴτε γνῶσις, καταργηθήσεται.

9 Ἐκ μέρους δὲ γινώσκομεν καὶ ἐκ μέρους προφητεύομεν·

10 ὅταν δὲ ἔλθῃ τὸ τέλειον, τότε τὸ ἐκ μέρους καταργηθήσεται.

11 Ὅτε ἤμην νήπιος, ὡς νήπιος ἐλάλουν, ὡς νήπιος ἐφρόνουν, ὡς νήπιος ἐλογιζόμην· ὅτε δὲ γέγονα ἀνήρ, κατήργηκα τὰ τοῦ νηπίου.

12 Βλέπομεν γὰρ ἄρτι δι᾿ ἐσόπτρου ἐν αἰνίγματι, τότε δὲ πρόσωπον πρὸς πρόσωπον· ἄρτι γινώσκω ἐκ μέρους, τότε δὲ ἐπιγνώσομαι καθὼς καὶ ἐπεγνώσθην.

13 Νυνὶ δὲ μένει πίστις, ἐλπίς, ἀγάπη, τὰ τρία ταῦτα· μείζων δὲ τούτων ἡ ἀγάπη.

Για εβδομαδιαία ενημέρωση με τα κυριότερα θέματα:

Αγία Γραφή

Καινή Διαθήκη
Τρίτη
21
Δεκεμβρίου
Ανατ.: 07.49
Δύση: 17.01
Πανσέληνος
Ιουλιανής μάρτυρος και των συν αυτή 500 μαρτύρων, Θεμιστοκλέους μάρτυρος
1821
Νικηφόρος μάχη στο Βαρύπετρο Χανίων.
1824
Πολιτικοί και στρατιωτικοί συγκροτούν συνέλευση στο Μεσολόγγι, με αρχηγό τον Μαυροκορδάτο.
1825
Σφοδρός κανονιοβολισμός του Μεσολογγίου από τον Κιουταχή πασά.
1828
Υπογράφεται το διάταγμα της ιδρύσεως της Στρατιωτικής Σχολής Ευελπίδων από τον Ιωάννη Καποδίστρια.
Πότε πιστεύετε ότι θα εμφανιστεί ο αντίχριστος;
 
Σύγχυση στα Σκόπια από Ελληνικά γράμματα σε ανάγλυφο του Αλεξάνδρου και του Φιλίππου
Ειδήσεις

Η σκοπιανή τηλεόραση ‘ Άλφα ΤΒ’ παρουσίασε ένα ρεπορτάζ για ένα ακόμη (ελληνικό) μνημείο που τοποθετήθηκε στην περίφημη ‘πλατεία των θαυμάτων’ των Σκοπίων και το ‘δημοσιογραφικό μάτι’ ενός σκοπιανού, σκάλωσε στη λεπτομέρεια…
Έτσι, λοιπόν, έχουμε: «Ο Αλέξανδρος ο Μακεδών και ο Φίλιππος ο Β΄, πήραν τη θέση τους ζωσμένοι από τα μακεδονικά λιοντάρια»,

γράφει το σκοπιανό δημοσίευμα για τη νέα διακόσμηση της πλατείας των Σκοπίων. (Με ‘ιστορικά πρόσωπα’ τα οποία οι Σλαβομακεδόνες θεωρούν ως προγόνους τους, συμπληρώνουμε εμείς.)
Το μνημείο το οποίο τοποθετήθηκε, χθες, αναπαριστά το Μέγα Αλέξανδρο και τον Φίλιππο να κάθονται αντικριστά, υπό το φως του ήλιου της Βεργίνας ( σόνσετο οντ Βεργίνα- сонцето од Вергина).

Ο πατέρας του Μεγάλου Αλεξάνδρου κρατά μια επιγραφή στην οποία αναγράφεται «ΔЕМОКРАТИΥАТА Е ОϹНОVА ИА ВΛОВОΔАТА» δηλαδή «
Η δημοκρατία είναι το θεμέλιο της ελευθερίας», ενώ κανονικά στα σκοπιανά έπρεπε να γραφεί – „демократијата е основа на слободата“ ( θα κάνουμε μαθήματα σκοπιανών τώρα…). Και το πρόβλημα …ξεκινά από τα γράμματα αυτά, της επιγραφής.

Δηλαδή:Αναρωτιέται ο συντάκτης του δημοσιεύματος,Αλεξαντάρ Ντιμιτρέφσκι, όπως το παρουσίασε η σκοπιανή τηλεόραση ‘Άλφα ΤΒ’ σε βίντεο.

«Υπάρχει μια σύγχυση, μερικά γράμματα είναι στην κυριλλική γραφή, μερικά είναι του λατινικού αλφαβήτουκαι μερικά είναι από το ελληνικό αλφάβητο Για παράδειγμα το γράμμα «д», είναι σε σχήμα του ελληνικού «Δέλτα», τα γράμματα «Β» και «C» είναι στα λατινικά και τα γράμματα “B” και “V” είναι σαφέστατο ότι αντικαθιστούν τα κυριλλικά «J», επίσης το «Υ» είναι το ελληνικό ύψιλον το οποίο είναι τοποθετημένο εκεί (καθώς και «Λ» ‘Λάμδα’ »
Για τα Λιοντάρια, σημειώνει ο συντάκτης, έχουμε δαπανήσει 2.300.000 ευρώ.
Πλήρωσαν οι φορολογούμενοι πολίτες από τον προϋπολογισμό για να ολοκληρωθεί το έργο στο Κέντρο.
Στην ερώτηση γιατί έβαλαν τέτοια γράμματα στο μνημείο, το γραφείο του Τοντόροβιτς (σ.σ. Δήμαρχος Σκοπίων) θα είναι σε θέση να απαντήσει αύριο. Ο καλλιτέχνης Κωνσταντίν Γιάνεφ δεν μου έδωσε μια εξήγηση, ποια είναι η έννοια αυτών των γραμμάτων, επισημαίνει ο σκοπιανός δημοσιογράφος. —
Σχόλιο: Αν έβλεπε αυτό το μνημείο ο Φίλιππος ο Β΄ θα έφριττε. Μονάρχης, βασιλιάς να μιλάει για Δημοκρατία και να κρατά μια γραφή μπερδεμένη (σκόπιμα βέβαια, όπως διαπίστωσε και ο συντάκτης ο οποίος μιλάει για σύγχιση) από …κυριλλικά γράμματα…
Αλλά τι να βάλει ο καλλιτέχνης ως πρώτο γράμμα το «д»; Αυτό το γράμμα δεν υπάρχει στο ελληνικό αλφάβητο, στην αλφαβήτα, δηλαδή, των αρχαίων Μακεδόνων.
Σωστά, λοιπόν, τα λέει ο συντάκτης: το θέμα δημιουργεί σύγχυση. Πως να …παντρέψει κανείς τους αρχαίους Μακεδόνες με το σλαβικό στοιχείο του μεσαίωνα;
Μπορούμε να αποδείξουμε ότι οι αρχαίοι Μακεδόνες είχαν την κυριλλική γραφή, η οποία δημιουργήθηκε χίλια πεντακόσια χρόνια μετά τον Μέγα Αλέξανδρο; Ναι, υπάρχει μια σύγχυση… Θα συμφωνήσουμε με τον σκοπιανό δημοσιογράφο. Κάτι δεν πάει στο πάζλ. Ας το ξανακοιτάξουμε…

Ἂρθρα & Σκέψεις- Γιῶργος Ἐχέδωρος & nationalpride.wordpress.com